MODness verspreiden – Een belofte om op de juiste manier zaken te doen

MOD Pizza is een van de snelst groeiende fast casual pizzaketens in de Verenigde Staten, met meer dan 150 vestigingen in de VS en het VK, en er staan er nog eens 100 op de planning. MOD Pizza is opgericht en gevestigd in Seattle, Washington, VS, en is een platform voor ‘iets goeds doen’, met een focus op de medewerkers, maatschappelijke betrokkenheid en milieubeheer. Het idee is simpel: als je voor de medewerkers en klanten zorgt, gaat de rest in het bedrijf vanzelf. Of, zoals MOD Pizza het noemt: ‘MODness verspreiden’. Tork is een toegewijde en waardevolle partner voor MOD op diverse manieren: van het verzorgen van de kleine details tot het leveren van innovatieve oplossingen die voldoen aan de specifieke zakelijke behoeften van MOD. Dana Grueber, Senior National Accounts Manager van Tork, zegt hierover: “We willen zeker weten dat we innovatie stimuleren op basis van hun behoeften en niet op basis van wat wij denken dat hun behoeften zijn.” 
 
De Tork Xpressnap Ad-a-Glance doe-het-zelf marketingtool heeft MOD Pizza echt geholpen hun boodschap naar buiten te brengen, op de MOD-manier.
 
Keith Karas, Vice President, Supply Chain, MOD Pizza, legt uit: “Het is erg belangrijk voor ons dat we producten hebben die recyclebaar en composteerbaar zijn. Tork blijft continu innoveren en biedt producten die we nodig hebben om ons bedrijf te runnen. We willen het hebben over onze normen en waarden, we willen het hebben over de verschillende acties die we aanbieden, we willen het hebben over fondsenwerving en de dingen die we doen in de gemeenschap. Met de Ad-a-Glance dispensers kunnen we onze boodschap verspreiden op een manier die niet opdringerig is.” Het is geen wonder dat ‘MODness verspreiden’ de mantra van het bedrijf is.
 
MOD Pizza toont actief interesse in de directe omgeving door het voortouw te nemen in verschillende lokale duurzaamheids- en liefdadigheidsinitiatieven. Elk jaar in november wijdt MOD Pizza bijvoorbeeld een week aan ‘MODness verspreiden’, en voor iedere verkochte MOD-pizza doneren alle MOD-vestigingen $ 1,00 aan hun lokale liefdadigheidspartner. Vorig jaar zamelde MOD meer dan $ 364.275 in voor Generosity Feeds, om honger bij kinderen in de Verenigde Staten tegen te gaan. Het initiatief, gesteund door 279 vestigingen, 26 staten, 5000 MOD supporters (of ‘MOD Squaders’) en talloze klanten, is slechts één voorbeeld van hoe MOD de ‘MODness verspreidt’ buiten hun restaurants zelf. 
 
Tork helpt met trots mee om deze initiatieven leven in te blazen. De Tork Xpressnap Ad-a-Glance is de perfecte manier om in contact te komen met klanten en naamsbekendheid te stimuleren zonder hun toewijding aan duurzaamheid op te offeren. Op de Tork Xpressnap Ad-a-Glance zijn bijvoorbeeld berichten te zien over het inzamelen van geld, zoals ‘Fundraise Your Heart Out’ (Zamel naar hartenlust geld in). Dit inspireert klanten om betrokken te raken bij het werk dat een MOD-pizzeria in de gemeenschap doet. Met de nieuwe doe-het-zelf marketingtool kan MOD ook op maat gemaakte online Ad-a-Glance panelen maken en de advertenties uit hun vestigingen ook delen op hun socialmediapagina’s voor gemakkelijke marketing. In dit geval kunnen klanten de ‘Fundraise Your Heart Out’ Facebook-evenementenpagina van MOD bezoeken en zo meer te weten komen over het goede doel. 
 
Tork Xpressnap dispensers zijn gemakkelijk bij te vullen en bieden hygiënische vel-voor-vel dosering, wat de algemene sfeer in ieder restaurant verbetert. Voor MOD zegt Chris Bober, District Manager, Seattle South, MOD Pizza: “Als je als gast onze vestiging binnenkomt, denk je niet aan servetjes, totdat ze op zijn. Het maakt het gewoon eenvoudiger voor ons, omdat je niet aan deze handelingen denk. Je wilt gewoon dat het automatisch gebeurt.”
  
En als het aankomt op ‘MODness verspreiden’ in meer dan 150 vestigingen? 
 
 “We hebben een partner nodig die ons bij kan houden, zowel in de VS als internationaal”, zegt Keith. “Tork heeft de mogelijkheden om dat aan te kunnen.”  
 
  • Geef uw bedrijf een boost.  Ga hier aan de slag met AD-a-Glance

“We hebben een partner nodig die ons bij kan houden, zowel in de VS als internationaal”, zegt Keith. “Tork heeft de mogelijkheden om dat aan te kunnen.”

Keith Karas

Vice President, Supply Chain, MOD Pizza