Vrouwen in een sanitaire ruimte die hun handen wassen en afdrogen

Zo wordt de ervaring van passagiers op luchthavens geweldig.

Managers van luchthavens moeten voldoen aan de verwachtingen van passagiers en bij elke interactie kwaliteit verzekeren. In de onderstaande artikelen kunt u meer lezen over de beleving van passagiers op luchthavens. 

Luchthavens zijn meer dan alleen passagiersterminals. De meesten zijn complexe, multifunctionele reiscentra met een uitgebreide reeks aan diensten die bijdragen aan de totale omzet van de luchthavens. Airport Service Quality (ASQ) is een toonaangevende luchthavendienst voor passagiers en een benchmarkprogramma dat de klanttevredenheid meet. Hun onderzoeken laten zien dat er een directe link is tussen klanttevredenheid en omzet.*

Een belangrijke rol in de reiservaring
De focus van veel luchthavenmanagers is verschoven van traditioneel facilitair management naar ervaringsmanagement. Wat is het verschil? Bij ervaringsmanagement is het doel om de verwachtingen van passagiers waar te maken en kwaliteit te leveren bij elke interactie. Het luchthavenbezoek is een belangrijk onderdeel van de algehele reiservaring, wat betekent dat elke interactie, elk contactpunt, belangrijk is. 


Hygiëne en passagierstevredenheid
De tevredenheid van passagiers en ASQ-scores worden, nu misschien meer dan ooit tevoren, beïnvloed door de hygiëne en netheid van terminals en sanitaire ruimtes. Vanuit het oogpunt van onderhoud betekent dit het leveren van een constant hoog niveau van schoonmaak en hygiëne en ervoor zorgen dat hygiëneproducten beschikbaar zijn om klachten te voorkomen. Wanneer de noodzaak voor verbeterde operationele efficiëntie groter wordt, groeit ook de interesse voor oplossingen die tijd besparen, en het opraken van producten, rommel en afval voorkomen. Bovendien is er een vraag naar activiteiten die meer geoptimaliseerd en duurzamer worden. Gelukkig kan al het bovenstaande worden bereikt met behulp van realtime data en technologie in de vorm van datagestuurd schoonmaken. 


Wilt u zien hoe u voordeel kunt halen uit datagestuurd schoonmaken? Meld u aan voor een korte demo van Tork Vision Schoonmaken.

tork_easycube_cleaner_800x500.jpg

Hoe upgraden naar datagestuurd schoonmaken de beleving van passagiers op luchthavens kan verbeteren

 
Miljoenen passagiers bezoeken elk jaar een sanitaire ruimte op een luchthaven. Facilitaire dienstverleners moeten continu om kunnen gaan met de dringende kwaliteits- en hygiëne-uitdagingen van vandaag om ASQ-scores te onderhouden terwijl ze een balans zoeken tussen de budgetten en duurzaamheidsdoelen. De bezoekersstromen wisselen sterk en piekuren zijn intens, maar elke individuele passagier verwacht een schone sanitaire ruimte met toiletpapier, handdoeken en zeep.
 
Werk proactief 
Datagestuurd schoonmaken betekent dat het personeel en hun managers actuele informatie tot hun beschikking hebben over waar er schoongemaakt moet worden. Het wordt mogelijk om precies dat schoon te maken wat nodig is, waar en wanneer dit nodig is, en dit maakt tijd vrij voor schoonmaakteams. Tijd die in plaats daarvan kan worden geïnvesteerd in een betere schoonmaakkwaliteit om hoge hygiënenormen te waarborgen – inclusief hygiëneprotocollen – en een schone omgeving voor reizigers. Uit gegevens die zijn verzameld van bestaande klanten blijkt zelfs dat zij door over te stappen op datagestuurd schoonmaken 20% aan schoonmaakuren hebben bespaard****  en ervoor hebben gezorgd dat dispensers tot 99% van de tijd gevuld zijn*****, ondanks de kortetermijnveranderingen in het aantal bezoekers aan sanitaire ruimtes die een onvermijdelijk onderdeel zijn van het schoonmaken van passagiersterminals. Daarnaast kunnen managers de verzamelde gegevens gebruiken om reinigingsprocedures, planning, inkoop en logistiek te verbeteren. 
 
Krijg hogere kwaliteit en minder klachten
Datagestuurde schoonmaak stelt schoonmaakpersoneel in staat een hogere schoonmaakkwaliteit te leveren met minder inspanning door het werk zinvoller en minder stressvol te maken door wat nodig is in realtime te kennen en een hogere kwaliteit te leveren. Het helpt klachten voorkomen en ondersteunt een positieve en duurzame ervaring van passagiers – geen lege dispensers en rommelige gebieden meer. Het is aangetoond dat deze proactieve benadering van schoonmaakactiviteiten een tot 30% hogere klanttevredenheid oplevert******. 
 
Dit is het moment om digitaal te gaan.

Data-gestuurd schoonmaken

Over actuele gegevens beschikken waar er schoongemaakt moet worden, maakt het mogelijk om het schoonmaken op drie belangrijke manieren sterk te verbeteren:

Productaanbevelingen

Bronnen


*https://aci.aero/wp-content/uploads/2019/08/ACI_ASQ_Product_and_Services_Brochure.pdf 

**https://www.buildings.com/news/industry-news/articleid/22085/title/unclean-restrooms-impact-students 

***Vergeleken met de langste handdoek op rol in Europa en Noord-Amerika van de concurrentie​ 

****Gebaseerd op de vastgelegde resultaten behaald bij drie Tork Vision Schoonmaken-klanten, gemeten voor en na de invoering van Tork Vision Schoonmaken.​ 

*****Gemeten bij bijna 13.000 verbonden dispensers tussen juni en december 2019, gebaseerd op de tijd per maand dat een dispenser een lege status heeft ten opzichte van de totale tijd per maand.​ 

******Metingen van de klanttevredenheid in twee sanitaire ruimtes met Tork Vision Schoonmaken en twee traditionele sanitaire ruimtes tijdens de ISSA/Interclean, mei 2016. 


Opmerking: Tork Vision Schoonmaken had hiervoor de naam Tork EasyCube®.