Kentucky Kingdom and Hurricane Bay

Facilitaire dienstverlening in pretparken wordt een ‘denderend leuke’ ervaring

Pret- en recreatieparken hebben een onderlinge strijd om de verkoop van seizoenstickets, klanttevredenheid en klantloyaliteit. Het personeel is vaak zeer druk bezig met het in de gaten houden van meerdere faciliteiten waar net zo veel bezoekers naartoe komen als de attracties zelf, vooral wanneer de faciliteiten verspreid liggen over een groot park.

Kentucky Kingdom and Hurricane Bay is een vooraanstaand pretpark in Louisville, Kentucky. Het bleek erg lastig te zijn om faciliteiten bevoorraad en schoon te houden. Het grote park van meer dan 25 hectare groot heeft het motto ‘All that Matters is the Thrill’ en omvat meer dan 70 attracties en achtbanen en 20 waterattracties. Tijdens de zomerdrukte van 2017 had het park meer dan 9000 bezoekers per dag.
 
Kentucky-Kingdom-happy-girl_original.jpg
 
Kentucky Kingdom vertrouwt op lokale arbeidskrachten om het park schoon te houden en hierdoor vormen het personeelsverloop, ziekteverzuim en vastleggen van de prestaties, samen met het motiveren en trainen van het personeel, een echte uitdaging. Volgens Jake Allgeier, Park Services Manager, is het de juiste keuze geweest om het gebruik van Tork EasyCube® verder uit te breiden in het park.
 
Tork EasyCube is ’s werelds toonaangevende software voor datagestuurd schoonmaken binnen de facilitaire dienstverlening. Het biedt actuele informatie waar de servicemanagers en schoonmakers van het park direct mee aan de slag kunnen om op proactieve wijze om te gaan met het schoonmaken en aanvullen van de sanitaire faciliteiten. Het systeem bestaat uit verbonden apparaten die actuele informatie bieden over wat nodig is, waar en wanneer. Via tablets, smartphones of elk apparaat met internettoegang, hebben supervisors en schoonmakers een snel overzicht van welke delen van een faciliteit aandacht nodig hebben en welke producten er precies nodig zijn. Met datagestuurd schoonmaken kan er minimaal 20% bespaard worden in schoonmaaktijd en heeft het schoonmaakpersoneel een meer doelgerichte dag op het werk en minder stress.
 
Kentucky-Kingdom-Tork-EasyCube_original.jpg
 
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay gebruikt nu continu Tork EasyCube om toegang te krijgen tot actuele gegevens van 163 verbonden apparaten verspreid over het hele park. De software houdt de voorraadniveaus in de gaten en het aantal gasten dat elke zone van het park bezoekt, zodat schoonmakers precies weten waar ze nodig zijn. Dit is vooral handig tijdens drukke weekenden, wanneer het aantal bezoekers aan het park met wel duizenden kan verschillen.
 
Kentucky-Kingdom-Jake_700x466.jpg 
 
En wat blijkt, Allgeier had gelijk. Tork EasyCube heeft voordelig uitgepakt voor het park.
 
“Het personeel is er zeer tevreden over en we gebruiken onze tijd nu veel efficiënter, omdat we niet langer elke dispenser fysiek hoeven te controleren”, merkt hij op. “Het is echt geweldig om dat niet meer te hoeven doen.”
 
Kentucky-Kingdom-cleaning-staff_original.jpg
 
Jessi O’Daniel, CTA, Senior Manager of Guest Relations, voegt eraan toe dat de introductie van Tork EasyCube in meerdere gebieden een positief effect heeft gehad, met name wat betreft het erkennen en motiveren van het personeel.
 
“Het systeem helpt het gehele bevoorradings- en onderhoudsproces”, aldus O’Daniel. “Het ondersteunt de workflow van onze medewerkers, omdat het gebaseerd is op welke gebieden en benodigdheden daadwerkelijk worden gebruikt”, zegt ze. “En omdat het parkmanagement nu toegang heeft tot alle dagelijkse activiteiten uit de online gegevens, hebben we nu een goed inzicht in de prestaties van het personeel. Die inzichten leiden weer tot betere besluitvorming en aanpassingen in de planning.”
 
Kentucky-Kingdom-Jessie_original.jpg 
Als ze een samenvatting zou moeten geven van het eerste seizoen met het systeem, dan is O’Daniel de eerste die een positieve beoordeling zou geven. “We zijn gewoon echt grote fans. Het systeem is uit ervaring zeer eenvoudig in gebruik”, zegt ze. “Alles wat je kunt bieden om het dagelijkse leven van iedereen gemakkelijker te maken, is natuurlijk een goed idee. We begrijpen niet dat niet elk park dit systeem gebruikt.”
 
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay gaat nu vooral hun rapportages en analyses van het eerste jaar met Tork EasyCube bestuderen en zal zich dan met name richten op voortdurende efficiëntie op basis van feitelijk gedocumenteerde kennis. En omdat de introductie van het systeem gesteund wordt door Customer Success-ondersteuning van Tork-personeel, zal Kentucky Kingdom and Hurricane Bay het systeem blijven afstemmen op basis van hun vindingen en resultaten, en kijken ze uit naar een nieuw seizoen met nog betere resultaten.

Toen ik Tork EasyCube voor het eerst zag, dacht ik ‘dit is geweldig’”, aldus Allgeier. “Ik had zoiets nog nooit eerder gezien en ik wist dat we hier in het park er echt ons voordeel uit konden halen.”

Jake Allgeier

Park Service Manager