Mannen in een sanitaire ruimte die hun handen wassen en afdrogen

Een positieve gastervaring en klanttevredenheid leveren in recreatieve dienstverlening

De verwachtingen die gasten hebben van hun bezoek aan recreatieve locaties, zoals een stadion of een pretpark, zetten een hoge druk op facilitair management. Onderstaand leest u meer over de impact van de netheid en hygiëne op klantervaringen op dergelijke locaties met hoge bezoekersaantallen. En over hoe u een hoge schoonmaakkwaliteit kunt garanderen en kunt voldoen aan de nieuwe hygiëneverwachtingen door de efficiëntie te verbeteren door het gebruik van datagestuurd schoonmaken.

 

Locaties met hoge bezoekersaantallen hebben vaak te maken met hoge verwachtingen van gasten, een uitdaging voor elke operationeel manager. Hoge en fluctuerende bezoekersaantallen verspreid over een groot gebied maken deze uitdaging nog groter, zeker als u niet weet of operationele middelen efficiënt worden gebruikt, wat kan resulteren in te veel of te weinig schoonmaak. Daarom is het essentieel dat u efficiënt en duurzaam omgaat met uw schoonmaakmiddelen en er tegelijkertijd voor zorgt dat de kwaliteit altijd van een hoog niveau blijft.  

Schoonmaakkwaliteit en winstgevendheid
Sanitaire ruimtes zijn het meest bezochte onderdeel van een recreatieve faciliteit. Klanten gaan er vaak naartoe voordat ze met hun dag beginnen. Als de sanitaire ruimtes niet schoon en netjes zijn, is het zeer waarschijnlijk dat gasten minder lang zullen blijven. Vieze en te drukke sanitaire ruimtes zijn ook de zaken, waar bezoekers van drukbezochte locaties zich het meest aan storen*.


Een goede klantervaring leveren

Meer dan 70% van de gasten hebben een slechte ervaring gehad in een sanitaire ruimte, en twee van de vijf hebben hierover geklaagd tegen hun vrienden*. Negatieve indrukken en opmerkingen kunnen online worden gepubliceerd met exponentieel bereik en mogelijk schadelijke gevolgen. Eén slechte recensie kan een negatieve impact hebben op de reputatie van een bedrijf. Aan de andere kant kunnen hoge schoonmaaknormen een effectieve manier zijn om te zorgen voor een optimale klantervaring en goede beoordelingen.


Vermijd klachten

Het doel is om een memorabele, plezierige, hygiënische en naadloos uitgevoerde gastervaring te leveren. Als u wilt voldoen aan deze vereisten, moet u altijd een stap vooruit denken en weten wat u nodig heeft, wanneer en waar. Het is een grote uitdaging om te allen tijde te zorgen voor kwaliteit en frisheid. Gelukkig zijn er oplossingen en producten, die u kunnen helpen bij het proactief beheren van uw gastervaring en het verbeteren van de klanttevredenheid. Functionele oplossingen met een hoge capaciteit in combinatie met datagestuurd schoonmaken maken een meer efficiënte manier van werken mogelijk. Datagestuurd schoonmaken bevordert ook consequent hoge schoonmaakkwaliteit waardoor u klachten vermijd.

 
Upgraden naar datagestuurd schoonmaken kan helpen om uw schoonmaakmiddelen beter te gebruiken en een naadloze bezoekerservaring te bieden. Lees hier meer.
Kentucky Kingdom
“Het personeel is er zeer tevreden over en we gebruiken onze tijd nu veel efficiënter, omdat we niet langer elke dispenser fysiek hoeven te controleren.”
Jake Allgeier, Park Service Manager Kentucky Kingdom

Met Tork Vision Schoonmaken kunt u het volgende bereiken:

Wilt u onze innovatieve oplossingen uitproberen voor het verbeteren van de gastervaring en het efficiënter beheren van uw middelen?

Boek een korte demo van Tork Vision Schoonmaken.

tork_easycube_cleaner_tablet_800x500.jpg

Upgrade naar datagestuurd schoonmaken en verbeter uw klantervaringen 

Als operationeel manager wordt er van u verwacht dat u te allen tijde hoge kwaliteit levert en uw bezoekers op elk moment een veilig gevoel biedt. Maar als bezoekersaantallen fluctueren is het lastig om werknemers toe te wijzen aan de locaties waar ze het hardst nodig zijn. Om controle te houden en de werkstroom in de sanitaire ruimtes te beheersen, heeft u een volledig overzicht nodig van de status en behoeftes van uw werkzaamheden om zo optimaal gebruik te maken van uw middelen.  

 
De verschuiving van statische schoonmaakschema’s naar datagestuurd en op behoefte gebaseerd schoonmaken helpt uw team bij het voldoen aan deze uitdagingen. Met verbonden apparaten en software die bezoekersaantallen en vulniveaus in de gaten houden, krijgt u informatie over daadwerkelijke schoonmaakbehoeften. Dit maakt het voor u en uw medewerkers mogelijk om voorop te lopen en proactief klachten te voorkomen. 
 

Geef uw schoonmakers de middelen
Schoonmakers in pretparken zijn vaak seizoensgebonden en een van onze klanten zei “het nieuwe systeem maakt het schoonmaakteam onafhankelijker en gemotiveerder. Onze ‘kunstenaars’, zoals we onze schoonmakers noemen, zijn jong en houden van technologie.” Wanneer u schoonmakers met digitale oplossingen in staat stelt te doen wat nodig is, wanneer en waar dit nodig is, helpt dit hen de middelen te optimaliseren en de operationele efficiëntie te verbeteren. Het stelt hen ook in staat om problemen op te lossen voordat ze klachten worden en een hoge schoonmaakkwaliteit te garanderen. Dit geeft schoonmakers een meer betekenisvolle en dynamische rol bij het verbeteren van de bezoekerservaring en het creëren van een veilige omgeving.


Verbeter de kwaliteit en operationele efficiëntie
Dit is de reden waarom zoveel vooruitstrevende bedrijven ervoor hebben gekozen om te upgraden naar Tork Vision Schoonmaken – ’s werelds toonaangevende oplossing voor facilitair management voor datagestuurd schoonmaken. Het is een baanbrekende innovatie, die facilitaire staf helpt om pret- en attractieparken te veranderen in schonere plekken, waar families langer van kunnen genieten. Het is meer dan alleen nieuwe technologie of een manier om sanitaire voorzieningen beter te beheren – het is een geheel nieuwe logica voor schoonmaken.


Voldoe aan de nieuwe hygiëne-eisen
Het is aangetoond dat datagestuurd schoonmaken tot 20% van de schoonmaakuren kan besparen***** – tijd die het personeel kan besteden aan de kritieke taken die u helpen te voldoen aan de nieuwere hygiëne-eisen. Tork Vision Schoonmaken draagt ook bij aan de duurzaamheid doordat het zorgt voor minder afval. En aangezien datagestuurd schoonmaken ervoor zorgt dat dispensers tot 99% van de tijd** gevuld zijn, kunt u ervoor zorgen dat er altijd hygiëneproducten beschikbaar zijn voor uw bezoekers.  

Kajsa-Lotta Halvarsson, Park Support Manager, dierentuin Furuvik
“Dankzij Tork Vision Schoonmaken* besparen we iedere dag meerdere uren. De service heeft alles veranderd. Wat betreft efficiëntie is het niet te vergelijken met hoe het eerst was.”
Kajsa-Lotta Halvarsson, Park Support Manager, dierentuin Furuvik (*Tork Vision Schoonmaken had hiervoor de naam Tork EasyCube®)

Data-gestuurd schoonmaken helpt u bij het:

Productaanbevelingen

Bronnen


*Op basis van een IPSOS-enquête onder 3000 mensen in de VS, het VK, Duitsland, Frankrijk, Polen en Zweden die in de afgelopen 9 maanden een bezoek hebben gebracht aan een drukbezochte locatie. 

**Gemeten bij bijna 13.000 verbonden dispensers tussen juni en december 2019, gebaseerd op de tijd per maand dat een dispenser een lege status heeft ten opzichte van de totale tijd per maand.​ 

***Gebaseerd op klantfeedback voor dispensercontroles gedurende 6 maanden voor en na het installeren van Tork Vision Schoonmaken (tussen juni en december 2019). Gemeten op 16 locaties verbonden met Tork Vision Schoonmaken, waarbij elke dispensercontrole ongeveer 20 seconden duurt. 

****Metingen van de klanttevredenheid in twee sanitaire ruimtes met Tork Vision Schoonmaken en twee traditionele sanitaire ruimtes tijdens de ISSA/Interclean, mei 2016. 

*****Gebaseerd op de vastgelegde resultaten behaald bij drie Tork Vision Schoonmaken-klanten, gemeten voor en na de invoering van Tork Vision Schoonmaken. 


Opmerking: Tork Vision Schoonmaken had hiervoor de naam Tork EasyCube®